مهاجرت به استرلیا

مهاجرت به استرالیا

مهاجرت به استرالیا یکی از برترین مقاصد جهانی برای این امر است . مهاجرت به استرالیا فرصت های عالی متعددی برای مهاجران جدید فراهم می کند . مخصوص برای افرادی که دارای ویزای مهارت ، ویزای تحصیلی استرالیا ، ویزای کسب و کار و .. باشند . به واسطه منظم ترین سیستم مبتنی بر ایالت ، دستمزد بالا ، تنوع فرهنگی ، شهرهای کلاس جهانی و نرخ اشتغال بالا ، مهاجرت به استرالیا هر ساله هزاران مهاجر را به خو جذب می کند . کمبود مهارت های در حال انجام در صنایع مختلف استرالیا فرصتی برای بسیاری از افراد جوان و با استعداد برای مهاجرت به استرالیا، زندگی ، کار و یا اقامت دائم در استرالیا را فراهم کرده است . حال بیایید و به مقاله مهاجرت به استرالیا نگاهی بیاندازید و با ویزاهای مختلف آن آشنا شوید .

در صورت نیاز به مشاوره در امر مهاجرت به استرالیا با ما تماس بگیرید .

تاریخچه مهاجرت به استرالیا

استرالیا کشور مهاجر پذیری که از دیر باز پذیرای مهاجرین مختلف بوده است . تاریخچه مهاجرت به استرالیا به چهار دوره تقسیم می شود :

مهاجرت به استرالیا قبل ازسال ۱۷۰۰ میلادی

۶۰,۰۰۰ سال پیش در دوره یخبندان ، اجداد مردمان بومی استرالیا Aboriginal از پاپوآ گینه نو به امید یافتن سرزمینی بهتر برای زندگی به استرالیا آمدند .

مهاجرت به استرالیا دردهه های ۱۷۰۰ میلادی

کاپیتان جمیز کوک که دانشگاه جیمزکوک به افتخار وی نام گذاری شده است ، در سال ۱۷۷۰ سواحل شرقی استرالیا را کشف و آن را به نام کشور انگلیس ، نیوسوت ولز خواند . سپس اولین گروه اروپایی که شامل ۱۳۷۳ نظامی و زندانی بود در ۲۶ ژانویه ۱۷۸۸توسط کاپیتان آرتور فیلیپ به بندر جکسون وارد شدند . این منطقه بعدها گسترش یافت و شهر سیدنی به وجود آمد و روز ۲۶ ژانویه به عنوان روز ملی استرالیا گرامی داشته شد .

در واقع مهاجرت اروپاییان به استرالیا از سال ۱۷۸۸ شروع شد ، زمانی که انگلیس این کشور را به دو منظور مستعمره خود قلمداد کرد : حل مشکل ازدیاد زندانی ها در زندان های انگلیس ، استفاده از استرالیا به عنوان پلی برای تجارت با آسیای چنوب شرقی و چین .

 

مهاجرت به استرالیا دردهه های ۱۸۰۰ میلادی

به دلیل رونق صنعت پشم و کشف طلا مهاجرت به استرالیا در این مدت افزایش بیشتری پیدا کرد . خصوصا از چین حدود ۴۰ هزار مهاجر به این کشور روانه شدند .

مهاجرت به استرالیا دردهه های ۱۹۰۰ میلادی

به علت دور بودن انگلیس و تمایل ساکنین استرالیا برای اداره امورشان ، در اواخر قرن نوزده شش دولت خود مختار محلی به نام شش ایالت کنونی به وجود آمده بود که هر کدام مجلس و قوانین خود را داشتند . سپس در اول ژانویه ۱۹۰۱ این شش دولت خود مختار محلی برای بدست آوردن اهداف مشترکشان با هم متحد شده و دولت استرالیا را به وجود آوردند .

اولین فعالیت جهانی استرالیا شرکت در جنگ جهانی اول بود که سربازان استرالیایی و نیوزیلندی به گالیپولی ترکیه اعزام شدند . ۲۵ اپریل (ANZAC day) پس از آن در جنگ جهانی دوم که برای اولین بار استرالیا مورد حمله هوایی و زیر دریایی های ژاپنی قرار گرفت . همین امر باعث شد این کشور را به فکر بیندازد که نیاز به مهاجران متخصص در زمینه های مختلف دارد .

در حال حاضر اداره مهاجرت استرالیا ویزاهای مختلفی برای جذب مهاجران متخصص و سرمایه گذاران صادر می کند .

 

انواع ویزاهای مهاجرت به استرالیا

ویزاهای متفاوتی برای مهاجرت به استرالیا وجود دارد . شرایط لازم برای درخواست و اخذ این ویزاها ثابت نیست و بر اساس شرایط اجتماعی- سیاسی روز تغییر می کند . معمولا سالی دو بار ، در ژانویه و جولای تغییرات اعمال شده از طرف اداره مهاجرت استرالیا اعلام می گردد .

ویزای مختلف مهاجرت به استرالیا عبارتند از :

Working and skilled visas

  • (Skilled Independent visa (subclass 189
  • (Skilled Nominated visa (subclass 190
  • (Skilled Regional provisional visa (subclass 489
  • (Employer Nomination Scheme (subclass 186
  • (Regional Sponsor Migration Scheme (subclass 187

Business and Investment visa

  • (Business Innovation and Investment (permanent) visa (subclass 888
  • (Business Innovation and Investment (provisional) visa (subclass 188
  • (Business Talent (Permanent) visa (subclass 132

Studying visas

  • (Student visa (subclass 500
  • (Student Guardian visa (subclass 590
  • (Temporary Graduate visa (subclass 485

Family and spousal visas

  • Adoption visa
  • Aged Dependent Relative visa
  • Aged Parent visa
  • Parent visa
  • Carer visa
  • Child visa
  • Orphan Relative
  • Marriage visa
  • Remaining Relative visa

از بین این ویزاهای متفاوت درباره سه نوع آن که بیشترین متقاضی را دارند توضیح مختصری داده خواهد شد :

 

مهاجرت به استرالیا از طریق مهارت General Skilled Migration

این ویزا جهت جذب نیروهای متخصص با مهارتهای مورد نیاز کشور استرالیاست که خود انواع مختلف دارد:

(Skilled Independent visa (subclass 189

این ویزا اقامت دائم Permanent Resident استرالیاست و بر مبنای سیستم امتیاز بندی فرد باید حداقل ۶۰ امتیاز کسب نمایند . امتیاز براساس فاکتورهایی مانند سن ، زبان ، تحصیلات و مهارت فرد ، سابقه کار و… است . در مجموع متقاضی باید دارای تحصیلات و مهارت مورد نیاز کشور استرالیا ، کمتراز ۴۵ سال سن و حداقل ایلتس ۶ داشته باشد .

مراحل اقدام برای مهاجرت به استرالیا با ویزای مهارت :

  • ارزیابی مدرک متقاضی توسط نهاد مشخص شده که معمولا دو تا چهار ماه طول می کشد .
  • تکمیل و ارسال EOI از طریق SkillSelect به اداره مهاجرت استرالیا
  • بعد از بررسی EOI از طرف اداره مهاجرت استرالیا در صورتی که واجد شرایط باشید یک دعوت نامه دریافت خواهید کرد که باید مقاضی مدت ۶۰ روز درخواست ویزا و مدارک لازم را به صورت آنلاین ارسال نماید . هزینه ویزا نیز در این زمان باید پرداخت شود .
  • در حال حاضر زمان رسیدگی به درخواست ویزا سه ماه می باشد که ضمن همین مدت تست های پزشکی و پلیس چک متقاضی و همراهان نیز انجام می شود .
  • نتیجه درخواست ویزا به صورت ایمیل ابلاغ می گردد .
  • بعد از دریافت ویزا شما باید قبل از موعد مقرری که افسر پرونده برایتان مشخص می کند به استرالیا سفر کنید تا ویزای شما باطل نشود . بعد از اولین سفر شما محدودیتی برای رفت و آمد ندارید و می توانید تا ۵ سال به استرالیا رفت و آمد کنید و زمانی که چهار سال کامل در آنجا زندگی کنید می توانید برای تابعیت استرالیا Citizenship اقدام کنید .

(Skilled Nominated visa (subclass 190

این ویزا نیزاقامت دائم است . شرط این ویزا برای صدور ، تعهدی است كه متقاضی به یكی از ایالت های استرالیا می دهد تا برای مدت دو سال در آن ایالت زندگی و کار کند . برای اخذ این ویزا متقاضی باید ۵۵ امتیاز بیاورد که با ۵ امتیاز ایالتی به ۶۰ برسد .

زمانی که EOI را از طریق SkillSelect ارسال می کنید نمایندگان دولتی ایالت ها و قلمروهای استرالیا می توانند درخواست شما را ببینند و تصمیم بگیرند که شما را کاندید نمایند . هر ایالت یا قلمرو دارای یک لیست از مشاغل است که نشان می دهد آنها به چه مهارت هایی نیاز دارند .

در مرحله EOI ، شما می توانید اعلام کنید که فقط به یک ایالت یا قلمرو علاقه دارید یا اینکه برای همه آنها اعلام آمادگی نمایید .

(Skilled Regional provisional visa (subclass 489

این نوع مهاجرت به استرالیا اقامت موقت برای ۴ سال می باشد که متقاضی باید مدت دو سال در مناطق کم جمعیت ایالتی که اسپانسرش شده زندگی کند و یک سال آن را مشغول به کار مرتبط و تمام وقت باشد تا بتواند درخواست اقامت دائم کند .

البته در این نوع ویزا اسپانسر شدن ایالت یا خانواده درجه اول متقاضی (مانند پدر و مادر ، فرزند یا فرزند خوانده ، برادر و خواهر ، عمو و دایی ، خاله و عمه، خواهرزاده و بردارزاده ، عموزاده وعمه زاده یا دایی زاده وخاله زاده ، نوه و خوانده) ساکن در مناطق کم جمعیت می تواند وجود داشته باشد که هرکدام ۱۰ امتیاز یعنی روی هم ۲۰ امتیاز به متقاضی اضافه می کند .

(Employer Nomination Scheme Visa (ENS or subclass 186

ویزای اسپانسری کارفرما جهت مهاجرت به استرالیا برای فردی می باشد که کمتر از ۴۵ سال دارد و یک کارفرمای استرالیایی به علت نیاز به مهارتش او را استخدام کرده است .

(Regional Sponsored Migration Scheme (RSMS or subclass187

ویزای اسپانسری منطقه ای مانند ویزای اسپانسری کارفرماست با این تفاوت که مربوط به مناطق و شهرهای کم جمعیت است .

مهاجرت به استرالیا ازطریق دانشجویی Student visa and Temporary Graduate visa

ویزای دانشجویی (Student visa (subclass 500

هرساله بر تعداد کسانی که برای ویزای دانشجویی استرالیا اقدام می کنند افزوده می شود . چرا که این کشور دارای دانشگاه های ممتاز با رتبه های جهانی بسیار بالایی است و افرادی که در این کشور فارغ التحصیل می شوند شانس بیشتری برای درخواست مهاجرت به استرالیا را خواهند داشت .

درسیستم امتیاز بندی برای مهاجرت به استرالیا از طریق ویزای مهارت General Skilled Migration تحصیل در استرالیا ۵ امتیاز دارد و حتی اگر دانشگاه در شهرهای کم جمعیت باشد ۵ امتیاز دیگر به این دلیل اضافه خواهد شد .

ویزای بعد از فارغ التحصیلی (Temporary Graduate visa (subclass 485

این ویزا اقامت موقت است و به متقاضی این شانس داده می شود که برای کسب تجربه بعد از فارغ التحصیلی در کشور استرالیا کار و زندگی کند . متقاضی تا قبل از شش ماه بعد از فارغ التحصیلی فرصت دارد برای این ویزا اقدام کند و باید کمتر از ۵۰ سال داشته باشد . حداقل ایلتس مورد نیاز ۶ است که هیچ بندی کمتر از ۵ نباشد . مدت این ویزا بستگی به نوع دارد :

Graduate Work stream

این ویزا برای دانشجویانی است که رشته آنان در لیست مشاغل مورد نیاز MLTSSL کشور استرالیاست . مدت ویزا برای کلیه مقاطع تحصیلی از کاردانی تا دکترا فقط ۱۸ ماه می باشد .

Post-Study Work stream

این ویزا به کلیه دانشجویانی فارغ التحصیل در مقاطع کارشناسی و بالاتر از دانشگاه مورد تایید علیرغم هر رشته ایی داده می شود . مدت ویزا برای کارشناسی و کارشناسی ارشد دو سال ، کارشناسی ارشد تحقیقاتی سه سال و دکترا چهار سال است .

دانشجویان در مدتی که این ویزا را دارند می توانند در جستجوی شغل مرتبط با رشته خود باشند و زمانی که استخدام شوند با کسب ۶۰ امتیاز می توانند برای مهاجرت به استرالیا با اقامت دائم از طریق مهارت اقدام کنند .

 

مهاجرت به استرالیا از طریق سرمایه گذاری وتجارت Business and Investment visa

مهاجرت به استرالیا با روش سرمایه‌ گذاری دارای پیچیدگی خاصی است و نیاز به سرمایه مالی قابل توجه ای دارد .

ویزاهای سرمایه‌ گذاری در استرالیا به سه گروه تقسیم می شوند :

Business Innovation and Investment (Provisional) visa (subclass 188)

این ویزای سرمایه گذاری برای اقامت موقت ۴ سال و سه ماه است که قابل تبدیل به ویزای دائم ۸۸۸ می باشد .

ویزای ۱۸۸ دارای پنج زیرشاخه stream می باشد .

زیرشاخه اول :

Business Innovation Strea برای افرادی که می خواهند کسب و کاری را در استرالیا ایجاد کنند . نوع کسب و کار باید مورد تایید ایالت باشد و حداکثر ظرف دو سال بعد از ورود به استرالیا باید راه اندازی شود . مقدار سرمایه و گردش مالی بسته به درصد سهام کاری راه اندازی شده متفاوت است .

زیر شاخه دوم :

Investor Stream برای افرادی که می خواهند مبلغ ۱/۵ میلیون دلار در فعالیتهای تجاری استرالیایی مورد تایید ایالت سرمایه گذاری کنند .

زیرشاخه سوم :

Significant Investor stream برای افرادی که می خواهند مبلغ ۵ میلیون دلار در فعالیتهای تجاری استرالیایی مورد تایید ایالت یا وزارت بازرگانی استرالیا Austrade سرمایه گذاری کنند .

زیرشاخه چهارم :

Premium Investor Stream برای افرادی که می خواهند ۱۵ میلیون دلار در فعالیتهای تجاری مورد تایید وزارت بازرگانی استرالیا Austrade سرمایه گذاری کنند .

زیرشاخه پنجم :

Entrepreneur stream برای افرادی که قرارداد مالی حداقل ۲۰۰ هزار دلار با شخص ثالث استرالیایی برای راه اندازی یک فعالیت نوین تجاری و یا خدماتی مورد تایید ایالت را دارند می باشد .

سیستم امتیاز بندی برای ویزای سرمایه گذاری و تجارت ۶۵ امتیاز با سن کمتر از ۵۵ سال است و نیازی به ایلتس نیست . اما داشتن آن به کسب امتیاز مورد نیاز کمک می کند .

 

البته سه نوع ویزای آخر هیچ امتیازبندی ندارند .

دو نوع ویزای Significant Investor stream و Premium Investor Stream محدودیت سنی نیز ندارند .

Business Innovation and Investment (Permanent) visa (subclass 888)

این ویزا اقامت دائم استرالیاست که در واقع مرحله دوم برای دارندگان ویزای ۱۸۸ است تا ویزای موقت خود را به دائم تبدیل کنند .

Business Talent (Permanent) visa (subclass 132)

این ویزای سرمایه گذاری استرالیا برای اقامت دائم مخصوص مدیران و صاحبان شرکت‌های بزرگ است . متقاضی باید متعهد شود بعد از دریافت ویزا و ورود به خاک استرالیا مبلغی معادل یک و نیم میلیون دلار استرالیا را به استرالیا آورده و تجارتی را آغاز می کند یا دریک تجارت استرالیایی سهیم می شود .

برای درخواست این ویزا سن فرد باید کمتر از ۵۵ سال باشد و دارایی او و همسرش در کار تجاری ۴۰۰ هزار دلار و گردش مالی حداقل ۳ میلیون دلار برای دو سال از چهار سال قبل از اقدام برای ویزا داشته باشند .

مالکیت ۵۱ درصد از بیزینس برای درآمد کمتر از ۴۰۰ هزار دلار در سال یا مالکیت ۳۰ درصد برای درآمد بالای ۴۰۰ هزار دلار در سال و یا مالکیت ۱۰ درصد یک شرکت با سهامی عام را داشته باشند .

ارزش دارایی‌ های شان ۱/۵ میلیون دلار و قابل انتقال به استرالیا باشد. مدارک دال بر مدیریت و فعالیت کارآمد در این بیزینس را نیز باید ارائه دهند .