آشنایی با انواع حفاظ پنجره

آشنایی با انواع حفاظ پنجره

آشنایی با انواع حفاظ پنجره و مشخصات آنها برای سازندگان بنا بسیار مهم است. زیرا با توجه به موقعیت مکانی، نوع آب و هوا و ظاهر ساختمان، حفاظ های مختلفی در بازار وجود دارند که کاربرد هر یک متفاوت است. آشنایی با انواع حفاظ پنجره در حفظ امنیت ساختمان نقش بسزایی دارد.

حفاظ پنجره فرفورژه جدید

معرفی انواع حفاظ پنجره

حفظ ایمنی بنا برای جلوگیری از ورود سارقان به منزل بسیار مهم می باشد. در همین راستا بحث آشنایی با انواع حفاظ ساختمان و ویژگی های آنها بسیار مهم می باشد. امروزه حفاظ های مختلفی از جمله انواع آهنی، استیل، فرفورژه و .. در بازار یافت می شود که هر کدام کاربردهای خاصی دارند. عموما حفاظ هایی که برای محافظت از ساختمان نصب می شوند از جنس آهن و فلز می باشند که مقاومت بالایی داشته باشد.

در بحث آشنایی با انواع حفاظ پنجره باید در نظر داشت که حفاظ ها در انواع متحرک و ثابت و جنس های مختلفی وجود دارند به طور مثال نوع آهنی که قبلا استفاده می گردید، با توجه به طرح و تراکم پروفیل استفاده شده ارزش گذاری  شده و برای ایمنی ساختمان استفاده میگردید. معمولا این سری از حفاظ پنجره ها را می بایست از بیرون نصب نمود.

آشنایی با انواع حفاظ پنجره متحرک و ثابت

حفاظ ها در دو نوع اصلی ثابت و متحرک وجود دارند. در بحث آشنایی با انواع حفاظ پنجره باید در نظر داشت که نوع متحرک قابلیت جمع شدن دارد و می توان در طول شب یا روز آنها را جمع کرد. به انواع حفاظ های تاشو مدل های آکاردئونی نیز گفته می شود. معمولا برای ویلا ها و ساختمان های لوکس از این حفاظ ها استفاده می شود. از لحاظ قیمتی، هزینه آنها به نسبت حفاظ های ثابت گران تر می باشد.

امروزه استفاده از انواع متحرک عمومیت یافته است زیرا در آشنایی با انواع حفاظ پنجره باید این نکته را در نظر داشت که تمیز نمودن پنجره هایی که دارای حفاظ متحرک هستند، بسیار آسان تر است. این حفاظ ها در حالاتی که شخص در منزل می باشد می تواند جمع گردد و دسترسی به بیرون آسان تر باشد. باز و بسته نمودن حفاظ های متحرک از آنجا که به وسیله یک ریل صورت می گیرد، به مراتب آسان تر خواهد بود.

حفاظ پنجره فرفورژه مدرن

جنس حفاظ پنجره (استیل، آهنی، فرفورژه، ساده

در بحث آشنایی با انواع حفاظ پنجره این مهم یادآوری می گردد که حفاظ ها در جنس های مختلف وجود دارند. نوع استیل که امروزه استفاده از آن بسیار رایج می باشد در نما های لوکس کاربرد بسیاری دارد. از مزایای حفاظ استیل می بایست به مقاومت بالای آن و همچنین تمیز نمودن راحت آن اشاره نمود. به دلیل طرح های لوکسی که این طبقه از حفاظ ها دارند، در ساختمان های مدرن بسیار استفاده می شوند.

نوع دیگر از حفاظ ها که در مبحث آشنایی با انواع حفاظ پنجره به آن پرداخته می شود، انواع فرفورژه هستند. این حفاظ ها بر اساس گل هایی که در ساخت آن به کار می روند، ارزش گذاری خواهند شد. این حفظ ها به نسبت سایر انواع سبک تر بوده اما دارای قیمت بیشتری است.

 

نرده حفاظ پنجره در تهران

زمانی که صحبت از آشنایی با انواع حفاظ پنجره می شود باید این مورد را در نظر داشت که حفاظ های ساده به نسبت سایر انواع حفاظ ها قیمت مناسب تری دارند اما از آنجا که جنس آنها از فلز و آهن است بسیار سنگین می باشد. انواع فرفورژه بسیار مقاوم بوده و از لحاظ وزنی سبک تر خواهند بود اما برای محیط های ویلایی و یا مواردی که دارای پنجره های قدی است، پیشنهاد می شود تا از انواع متحرک استفاده شود.