چگونه از بارداری ناخواسته و برنامه ریزی نشده جلوگیری کنیم؟

چگونه از بارداری ناخواسته و برنامه ریزی نشده جلوگیری کنیم؟

حاملگی های برنامه ریزی نشده بیشتر از آنچه فکر می کنید اتفاق می افتد، تا جایی که در ایالات متحده، تقریبا نیمی از حاملگی ها برنامه ریزی نشده است.یک خانم تا زمانی که پریود می شود و هنوز وارد دوران یائسگی نشده، احتمال حامله شدن دارد.

برای دریافت اطلاعات در مورد محصولات متنوع جنسی می توانید به سایت داروخانه اینترنتی  مراجعه کرده و علاوه بر دریافت اطلاعات، محصول مورد علاقه خود را نیز تهیه کنید.

بارداری برنامه ریزی نشده چرا اتفاق می افتد؟

به قول معروف، تنها روش پیشگیری از بارداری که ۱۰۰٪ مؤثر است پرهیز از رابطه جنسی است. در بیشتر موارد، روش های پیشگیری از بارداری کار می کنند، اما” تصادفات “ممکن است رخ دهد.

کاندوم ، قرص های ضد بارداری ، دستگاه های داخل رحمی (IUDs) و روش های دیگر معمولاً ۸۰ تا ۹۰ درصد مواقع مؤثر واقع می شوند. و در موارد پیشگیری دائمی از بارداری، مانند عقیم سازی زنان یا وازکتومی مردان، میزان شکست کمتر از ۱ درصد است.

اگر از روش های جلوگیری از بارداری به اشتباه استفاده کنید، احتمال باردار شدن شما افزایش می یابد. گاهی اوقات این روش های پیشگیری به طور واضح ناموفق هستند، مانند زمانی که کاندوم پاره می شود و روز بعد مجبور به برداشتن قدم بعدی و استفاده از قرص های بی نسخه می شوید. این روش می تواند تا ۵ روز پس از رابطه جنسی محافظت نشده از بارداری جلوگیری کند. اما اگر متوجه خطایی مانند سوراخ کوچک در کاندوم نشدید یا قرص روزانه خود را فراموش کرده اید، احتمال بارداری شما بیشتر می شود.

بزرگترین دلیل برای پیش آمدن بارداری بدون برنامه ریزی، استفاده نادرست از لوازم پیشگیری از بارداری یا استفاده از لوازم ناکارآمد نیست، بلکه عدم استفاده زوجین از لوازم پیشگیری از بارداری است.

دکتر مورین فیپس ، رئیس زنان و زایمان بیمارستان زنان و نوزادان در رود آیلند می گوید: “برخی از زنان ممکن است به طور منظم از کنترل بارداری استفاده نکنند و برخی دیگر اصلا از آنها استفاده نمی کنند”. برخی از زنان این وسایل را دوست ندارند و برخی دیگر به آنها دسترسی ندارند. در برخی موارد نیز شریک زندگی نمی خواهد از آنها استفاده کند.

اگر تهیه محصولات پیشگیری از بارداری برایتان سخت است، می توانید با استفاده از داروخانه آنلاین شبانه روزی ، بدون مراجعه حضوری به داروخانه لوازم مورد نیاز خود را تهیه کنید.

فیپس می گوید، بسیاری از اوقات، زنان یا شرکای زندگی آنها مطمئن نیستند که بچه می خواهند یا نه. آنها قصد ندارند بچه دار شوند، اما به طور مؤثر در تلاش برای جلوگیری از بارداری نیستند، و در نهایت باردار می شوند.

برخی از زنان نمی دانند که ممکن است باردار شوند. اگر در گذشته مشکل ناباروری داشته اید، قاعدگی منظم ندارید یا در دوره پیش از یائسگی هستید (دوره زمانی قبل از یائسگی، که می تواند منجر به پریودهای روشن یا نامنظم شود) ، همچنان ممکن است باردار شوید، حتی اگر انتظار آن را نداشته باشید.

اگر هنوز پریود می شوید، حتی اگر منظم نباشند، و قصد بارداری ندارید، باید از روش های پیشگیری از بارداری استفاده کنید.

هنگامی که یائسگی را پشت سر می گذارید (به این معنی که دیگر قاعدگی ندارید و یک سال کامل از پریود شدن شما می گذرد) ، پس فرض بر این است که می توانید بدون استفاده از روش های پیشگیری از بارداری رابطه جنسی داشته باشید و باردار نشوید. با این حال، شما هنوز هم باید از خود در برابر بیماری های مقاربتی محافظت کنید.

در صورتی که در دوران بارداری قرار دارید و به مکمل های این دوران نیاز دارید می توانید از طریق داروخانه اینترنتی با ارسال رایگان آنها را تهیه کنید.

منبع: www.webmd.com