مشاوره روانشناسی رایگان

مشاوره روانشناسی رایگان

شما حق دارید به دنبال مشاوره روانشناسی رایگان باشید. شما با هر توانایی یا استعدادی از زندگی خود باید لذت ببرید. مشکلات روانشناسی، خانوادگی یا بین فردی خود را بدون راه حل فرض نکنید و با کمک بهترین روانشناس تهران برای داشتن یک زندگی شاد تلاش کنید و همواره از نیروی اراده و پشتکار خود غافل نشوید. مشاوره روانشناسی که هم رایگان باشد و هم با کیفیت وجود ندارد. بنابراین بدنبال این قبیل مشاوره ها نباشید.

آیا داشتن بهترین روانشناس تهران مهم است؟

دستیابی به بهترین روانشناس تهران می تواند از جنبه های مختلفی برای شما مفید باشد. در بالا ذکر شد که به لحاظ شدت مشکلات و تنش های روزمره بیشتر در شهرهای بزرگ مثل تهران امکان بروز ناراحتی های روانشناختی وجود دارد.

به همین ترتیب دکتر روانشناس و مشاوران زیادی در شهر تهران به کار درمان و مشاوره مشغول به کار هستند و تصمیم گیری برای انتخاب روانشناس نیازمند تحقیق و پرس و جو کافی در این زمینه است. با این حال بعضی ها به دنبال مشاوره روانشناسی رایگان هستند. این کار در بهترین حالت ممکن زمان شما را بین خواهد برد.

از طرف دیگر نیز درمان های روانشناسی اثرگذار مثل درمان افسردگی یا اضطراب به مهارت و تجربه بالایی نیازمند است و برای دستیابی به یک درمان کامل لازم است که به خوبی روانشناس خود را شناخته و بعد از تحقیق او را انتخاب نمائید.

برخی افراد فکر می کنند اختلالاتی از قبیل افسردگی و اضطراب را صرفا باید با دارو کاهش داد اما رواندرمانی های اخیر نتایج معنی داری در درمان این اختلالات نشان دادند. بنابراین برای درمان قطعی این مشکلات می توانید به دکتر روانشناس خوب خود در تهران مراجعه کنید.

سنجش، تشخیص و رواندرمانی اختلالات روانشناختی اجزاء یک رواندرمانی موفق به حساب می آیند. با توجه به شدت و نوع این مشکلات، درمان می تواند به لحاظ طول مدت متفاوت باشد. یک دکتر روانشناس خوب می تواند یک برنامه درمانی متناسب با مشکل شما طرح ریزی کرده و نتایج معنی داری برای شما به ارمغان آورد.

مشاوره روانشناسی تهران

هر چند بهترین روانشناس تهران یا هر شهر دیگری، می تواند به مشکلات خفیف تا شدید شما رسیدگی کند اما این تنها بخشی از توانایی یک روانشناس است. مشاوره روانشناسی بیشتر به مشکلات خفیف رسیدگی می کند.

با مراجعه به بهترین دکتر روانشناس در تهران در وهله اول شما به طور جامعی ارزیابی می شوید و مشکلات فردی شما به خوبی شنیده می شود و به آنها وضوح بخشیده می شود. همچنین مشکلات بین فردی و خانوادگی شما چه به لحاظ ارتباطی و یا عاطفی مورد بررسی قرار می گیرند.

با قرار گرفتن در روند مشاوره و درمان به طور تدریجی مشکلات حل شده و به تعادل روانشناختی نزدیک می شوید. طبق نظر سنجی های علمی که توسط انجمن های علمی صورت پذیرفته حدود دو سوم از افرادی که مشاوره و رواندرمانی دریافت کرده اند از این خدمات راضی بوده اند. این افرداد از مشاوره حضوری و نیز مشاوره آنلاین استفاده کرده بودند.

مشاوره روانشناسی چیست

با حضور به موقع نزد بهترین روانشناس، یعنی قبل از مزمن شدن مشکل بهترین نتایج را می توان دریافت کرد. با این وجود یک مشاوره روانشناسی خوب آماده درمان مشکلات شما با هر شدتی خواهد بود.

برخی نتایج مثبت که از مشاوره روانشناسی بدست می آید شامل کاهش و حذف استرس و اضطراب، حل تعارض با شریک زندگی، آمادگی برای رویارویی با چالش های زندگی، کنترل پیدا کردن روی هیجان ها بخصوص خشم، رهایی از احساسات منفی و هراس ها، بهبود الگوهای دلبستگی، درمان وسواس فکری / عملی، رهایی از افسردگی و افسرده خویی، افزایش کارکرد شغلی و  پرورش نظام ارزشی و معنای زندگی می شود.

مشاوره روانشناسی خضوری

برای مراجعه حضوری و کمک گرفتن از یک بهترین روانشناس تهران ضرورتی وجود ندارد که حتما یک اختلال یا شرایط بالینی داشته باشید. ممکن است شما برای حل و فصل مشکلات خفیف، پیشگیری از شدت یافتن مشکلات و یا حتی برای مشاوره خانواده، مشاوره ازدواج و یا مشاوره پیش از ازدواج به روانشناس مراجعه کنید.

در دوران آشنایی قبل از ازداج ممکن است روابط احساسی شود و مسائل و معیارهای مهمی را مورد توجه قرار ندهید. با گذشت زمان، این مسائل و حتی تفاوت های فردی جدی می تواند تبدیل به اختلافات ناراحت کننده ای شوند و ممکن است زندگی شما را دچار تنش و استرس دائم کند.

مشاوره روانشناسی ازدواج

ازدواج زیربنای تشکیل خانواده و یکی از مهم ترین تصمیم های زندگی یک فرد است. اگر می خواهید به یک تصمیم گیری منطقی و آینده دار در رابطه با ازدواج دست پیدا کنید بهتر است از مشاوره ازدواج در تهران بگیرید.

در شهر های پر جمعیت از قبیل تهران، اختلاف های فرهنگی و اجتماعی – اقتصادی بین خانواده ها ممکن است کم نباشد، در نتیجه یک دکتر روانشناس با تجربه می تواند با دانش و مهارت خود تاثیر معنی داری بر تصمیم ازدواج شما و حل مشکلات مرتبط با ازدواج داشته باشد.

یک دکتر روانشناس به شما در شناخت خود و شریک زندگیتان کمک می کند و در صورت لزوم مهارت های زندگی را به شما آموزش می دهد. زوج ها به لحاظ شباهت ها و تفاوت های شخصیتی ارزیابی می شوند و اگر نکاتی در این باره لازم باشد به آنها ارائه خواهد شد.

همچنین مسائلی که ممکن است در آینده زن و شوهر درباره آنها به اختلاف نظر برسند بررسی شده و مهارت حل مسئله به آنها آموزش داده می شود. در مشاوره روانشناسی ازدواج شما می آموزید چگونه مسئولیت پذیر باشید و با وجود تفاوت ها در کنار یکدیگر زندگی کنید.

در آخر

با توجه به مطالب ذکر شده چنانچه قصد دارید به یک دکتر روانشناس خوب در تهران مراجعه کنید می توانید در این باره به خوبی تحقیق کنید. سعی کنید برای حل مشکلات خود امروز را به فردا نندازید و از مزمن شدن مشکلات پیشگیری کنید.

برای این منظور می توانید از دوستان و اقوام خود پرس و جو کنید و یا با مراجعه به وب سایت های روانشناسان از جمله وب سایت دکتر علوی اقدام به دریافت نوبت کنید.