راهنمای خرید و قیمت انواع کالای خواب

اگه دنبال یه متخصص میگردین تا راهنمایی تون کنه چه نوع کالای خوابی بخرید تا بهترین باشه این مقاله برای شما مناسبه…

کالای‌خواب شامل چند تکه می باشد؟

امروزه استفاده از کالای خواب برای ما فقط تامین نیازهای اولیه از جمله گرم بودن در طول شب و راحتی نیست، بسیاری از افراد از کالای خواب به عنوان تغییر در دکوراسیون و تزئین محیط خواب خود و میهمانان شان استفاده میکنند. اجزای اصلی تشکیل دهنده‌ی یک سرویس کالای خواب میتواند شامل سرویس روتختی، ست ملحفه تشک، لحاف، بالش و تشک تخت باشد. میتوان روبالشی، روانداز، کوسن و روکسنی را به آن اضافه کرد اما هر کدام از آنها بعضا در سرویس روتختی یا ست ملحفه وجود دارند و وجود آنها در لیست بالا ضرورتی ندارد.

علاوه بر تعداد اجزای موجود در کالای خواب یکی از مهمترین عواملی که باید هنگام خرید کالای خواب به آن توجه کنید، پارچه ای است که توسط آن هرکدام از اجزای کالای خواب تهیه میشود. انتخاب پارچه متناسب با نیاز خریدار، مستقیما در کیفیت، دوام و قیمت هر کدام از تکه های موجود در کالای‌خواب تاثیرگذار است. به همین جهت به صورت مجزا در ادامه در مورد آن توضیح میدهیم …

چه جنس پارچه ای برای کالای خواب مناسب تر است؟

 جنس پارچه‌ی کالای خواب

یکی از معیارهایی که تصمیم‌گیری در مورد انتخاب و خرید کالای خواب را دشوار میسازد، جنس پارچه‌ی کالای خواب است. معمولا سردرگمی خریداران ابتدا با طرح و رنگ موردنظر آنها شروع میشود که نهایتا با توجه به سلیقه‌ی شخصی و مشورت گرفتن از دیگران بتوان درمورد آن نتیجه‌گیری کرد. اما تصمیم‌گیری در مورد جنس پارچه‌ی کالای خواب امری دشوار تر و تخصصی تر است که معمولا انتخاب را دشوار میکند. با توجه به انواع مختلف پارچه برای کالای‌خواب در بازار از جمله پنبه، کتان، فلانل، ترک، پلی‌استر وغیره، تصمیم گیری برای خرید سخت میشود چرا که نمی‌دانیم از چه جنس پارچه‌ای برای مصرف استفاده کنیم و کدام برای ما مناسب‌تر است.

معیارهای انتخاب مناسب برای پارچه

برای اینکه به یک تصمیم‌گیری درست جهت انتخاب پارچه مناسب دست پیدا کنیم میبایست معیارهای زیر را در نظر گرفت:

میزان تراکم پارچه : هرچه فاصله نخ‌ها به هنگام بافت بیشتر باشد تراکم پارچه بالاتر است و هرچه تراکم بالاتر باشد، دوام پارچه بیشتر میشود.

میزان ضخامت پارچه : معمولا ضخامت پارچه نتیجه محبوس شدن هوا در تار و پود پارچه است و هرچه ضخامت پارچه بیشتر باشد عایقی است در برابر سرما و گرما.

میزان گرم پارچه : هر چقدر وزن و سنگینی پارچه در کالای‌خواب کمتر باشد و سبک تر به نظر برسد مناسب تر است.

آب‌رفت : پارچه ای مناسب تر است که با شستشوی اولیه دچار تغییر سایز و ابعاد نشود.

نرمی یا زبری : میزان سنجش این عامل در تماس پارچه با پوست بدن مشخص میشود، هرچه پارچه نرم تر باشد، لطافت بیشتری را به همراه دارد و مورد پسندتر است.

میزان چروک‌پذیری : از آنجا که کالای به صورت مداوم مورد استفاده قرار میگیرد و در معرض استفاده است، باید میزان چروک‌پذیری پارچه مورد توجه قرار گیرد. برای اینکه تست کنید پارچه چروک‌‍پذیر است یا خیر میبایست قسمتی از پارچه را مشت کنید و بعد رها کنید، هرچه درصد چروکی کمتر باشد بهتر است.

انواع پارچه ی مصرفی در کالای خواب

ابریشم : لطیف‌ترین و در عین حال گرانترین پارچه در بازار کالای خواب است. نگهداری پارچه ابریشم به دلیل ظرافتی که دارد کمی دشوار است. پارچه‌ی ابریشم برای برخی از پوست ها کمی حساسیت‌زا نیز هست. اما با این حال به لحاظ ظرافت و زیبایی باشکوه‌ترین پارچه میباشد.

نخ‌پنبه : این پارچه مابین خریداران محبوبیت خاصی دارد و بعد از ابریشم گران‌ترین پارچه بازار است. پارچه ایست تنفس پذیر و مناسب برای همه ی فصول.

کتان : اگر به خنکی کالای خواب تان اهمیت میدهید این پارچه گزینه‌ی مناسبی میباشد چرا که گرمای بدن را جذب و دفع میکند. نکته ای که باید به آن توجه کنید، چروک پذیری این مدل پارچه است و برای کالای زیرین از جمله ملحفه تشک مناسب نیست مگر اینکه خنکی آن را به چروک شدنش ترجیح بدهید یا برایتان مهم نباشد.

پلی‌استر : جنس این پارچه با توجه به اینکه از پلیمر(پلاستیک) است زبر است. به همین دلیل به تنهایی مورد استفاده قرار نمیگیرد و با پنبه یا نخ ترکیب میشود. در بازار به نام پارچه میکرو فایبر معروف است. اما نکته‌ای که وجود دارد این پارچه دوام و مقاومت بالایی دارد. به دلیل طول عمر زیاد میتوان آنرا به صرفه ترین پزینه برای خرید نامید.

بهترین پارچه برای تهیه کالای خواب کدام است؟

بنر سرویس روتختی196

جنس پارچه‌ی مورد استفاده در کالای‌خواب مصرفی باید به گونه‌ای باشد که باعث حساسیت‌های پوستی و آلرژیک نشود. همچنین از گرما و تعرق بالا جلوگیری کند. لطافت و نرم بودن پارچه عامل مهم دیگری است که موقع خرید باید به آن توجه کنید.

با درنظر گرفتن نکات بالا و تطبیق آنها با ویژگی‌های پارچه های موجود در بازار میتوانید به انتخابی درست و صحیح برسید و از کالای خواب خود لذت ببرید.

 سرویس روتختی چیست و انواع آن کدام است؟

تعریف سرویس روتختی

یکی از رایج‌ترین و محبوب‌ترین اقلام کالای‌خواب میان خریداران سرویس روتختی میباشد. دلیل آن هم این است که با خرید یک سرویس روتختی کامل، تقریبا همه‌ی اقلام مورد نیاز برای تختخواب تکمیل میشود. دلیل دیگر آن این است که بانوان برای زیبایی و دکوراسیون منزل خود اهمیت بالایی قائل هستند و سرویس های روتختی به دلیل ست بودن در طرح و رنگ، جلوه و شکوه خاصی به اتاق خواب میدهد. تکه‌های سرویس روتختی شامل لحاف پنبه‌دوزی شده یا کاورلحاف، ملحفه روتشکی کشدار، روبالشی و روکسنی میباشد.

انواع سرویس روتختی

برای آنکه بخواهیم به یک انتخاب متناسب با نیاز خود جهت خرید سرویس روتختی برسیم، میبایست با دسته بندی کلی سرویس روتختی آشنا شویم ابتدا میتوان آنرا به سرویس روتختی یک نفره و دونفره تقسیم بندی کرد، این بدان معناست، اولین سوالی که خریدار باید به آن جواب بدهد این است که به سرویس روتختی یک نفره نیاز دارد یا دونفره؟

دومین سوال این است، سرویس روتختی طرحدار به سلیقه‌ی من می‌آید یا بدون طرح و ساده؟

سوال سوم درمورد کاربرد سرویس روتختی برای خریدار است، اینکه سرویس روتختی برای یک تازه عروس تهیه میشود یا صرفا جهت تعویض و نوسازی؟ برای یک نوجوان تهیه میشود؟ برای دختر است یا پسر؟

سوال بعدی به جنس و کیفیت سرویس روتختی برمیگردد، اینکه با توجه به پارچه‌های موجود در بازار کدام مورد برای من بهترین گزینه است؟

بعد از اینکه به این سوالات پاسخ داده شود تقریبا یک دید کلی در مورد نوع سرویس روتختی متناسب با نیازمان را شناسایی میکنیم. در ادامه انواع سرویس روتختی های موجود در بازار کالای خواب را برایتان نام میبرم:

  • روتختی یکنفره
  • روتختی دونفره
  • روتختی عروس
  • روتختی هتلی
  • روتختی سه بعدی
  • روتختی نوجوان
  • روتختی دخترانه
  • روتختی پسرانه

 فرق روتختی با لحاف و روتختی کاوری چیست؟

یکی از معیارهای مهم برای انتخاب سرویس روتختی دانستن این نکته است که تعداد تکه های روتختی چندتاست و شامل چیست؟

شاید خریداران بعد از انتخاب طرح، رنگ و نوع سرویس روتختی باید به سراغ این سوال بروند که آیا تمایل دارند سرویس روتختی مورد نیازشان لحاف داشته باشد یا فقط کاور لحاف کافی است؟

طبیعتا که اگر روتختی موردنظر لحاف دار باشد، شکیل‌تر به نظر میرسد اما هزینه‌ی بیشتری را در بر میگیرد پس اگر در منزل لحاف دارید و نیاز نمیبینید هزینه اضافی بپردازید انتخاب روتختی کاوری(یعنی شامل کاورلحاف + ملحفه کش دار و… ) گزینه مناسبی برای شماست.

راهنمای خرید و قیمت سرویس روتختی

با توجه به مطالبی که گفته شد حالا شما به یک جمع بندی کلی درمورد انتخاب یک سرویس روتختی مناسبه نیازتان رسیده‌اید و هزینه‌ی آن با توجه به بودجه‌ای که برای خرید سرویس روتختی درنظر گرفته‌اید، آخرین چالشی ست که با آن روبرو هستید.

قیمت سرویس روتختی مستقیما به عواملی که در بالا گفنه شد بستگی دارد، یعنی: جنس پارچه، ابعاد آن(یکنفره یا دونفره) و تعداد تکه های موجود در آن. پارچه ای که برای روتختی خود استفاده میکنید بستگی به انتخاب شما دارد، اینکه بهترین و باکیفیت‌ترین پارچه را انتخاب کنید یا نه، نسبت به بودجه‌ای که دارید یک انتخاب متوسط و یا ضعیف داشته باشید. ابعاد یکنفره یا دونفره مستقیما با متراژی که برای تولید استفاده میشود در ارتباط است پس هردوی این عوامل به همراه تعداد تکه و نوع تکه های موجود در روتختی در میزان قیمت سرویس روتختی تاثیر مستقیم دارند.

بهترین سرویس روتختی از کجا بخرم؟

برای خرید سرویس روتختی پیشنهاد میکنم آنرا از یک تولیدی تهیه کنید که هم قیمتی دسته اول داشته باشد و هم کیفیت سرلوحه‌ی کار آنها باشد. مجموعه چیداری با تولید و فروش سرویس روتختی در طرح‌ها و مدل‌های متنوع این امکان را برایتان فراهم میکند که سرویس روتختی موردنظرتان را با کیفیتی استاندارد و بدون واسطه تهیه کنید.

 ست ملحفه تشک چیست؟ و شامل چند تکه است؟

بنر سرویس ملحفه104

 تعریف ملحفه تشک یا روتشکی

یکی از مهمترین ملزومات کالای خواب که در سرویس روتختی هم وجود دارد، ملحفه‌ی تشک است. روتشکی یا ملحفه میتواند کشدار یا بدون‌کش باشد. هدف از استفاده ملحفه روتشکی رعایت بهداشت و جلوگیری از تشدید باکتری و بیماری‌های پوستی موجود در رختخواب است. به همین جهت جنس مورد استفاده برای تهیه‌ی ملحفه میبایست مورد توجه باشد.

 انواع سرویس ملحفه

برای آن دسته از افرادی که نمیخواهند سرویس روتختی بخرند، ست ملحفه گزینه مناسبی میباشد. ست ملحفه به دو دسته‌ی یکنفره و دونفره تقسیم میشود. از جهتی طرحدار و بدون طرح بودن یکی دیگر از ملاک‌های انتخاب برای نوع ست ملحفه است. جنس ملحفه دیگر معیاری است که در تفکیک نوع آن اثرگذار است.

فرق ملحفه و روتختی چیست؟

بسیاری از افراد هنگام تعویض و یا نوسازی سرویس کالای‌خواب خود تفاوت میان سرویس روتختی و ست ملحفه را نمیدانند به همین جهت در انتخاب بین این دو دچار تردید میشوند.

تفاوت اصلی بین این دو، تعداد تکه های موجود در هر کدام و نوع کاربرد آنها است.

سرویس روتختی از لحاظ کاربردی کامل‌تر است و نیاز‌های بیشتری را برطرف میکند اما ست ملحفه به لحاظ اقتصادی باصرفه‌تر است. ست ملحفه شامل ملحفه کشدار و روبالشی میباشد در نتیجه شما میتوانید با خرید یک سرویس ملحفه، با هزینه‌ی کمتری نیاز اولیه خودتان که همان رعایت بهداشت و تمیزی رختخواب است را برطرف نمایید.

 راهنمای خرید و قیمت ست ملحفه

برای اینکه بتوانید ست ملحفه‌ی دلخواه خودتان را تهیه کنید میبایست به سه عامل جنس پارچه، تعداد تکه‌ی موجود در آن و ابعاد موردنیازتان توجه نمایید. هر کدام از عوامل بالا در قیمت سرویس ملحفه نقش دارند مثلا اگر شما بخواهید سرویس ملحفه‌ی ‌موردنظرتان دوام بالایی داشته باشد باید پارچه‌ی باکیفیت تهیه کنید که قیمت آن نسبت به پارچه‌های ضعیف‌تر بازار، بالاتر است.

همینطور قیمت ملحفه‌ی یک نفره با دو نفره متفاوت است و یا ابعاد عرض تخت ۹۰ و ۱۲۰ برای تخت یکنفره و عرض تخت ۱۶۰ و ۱۸۰ برای تخت دونفره دارای قیمتی متفاوت است.

زیرعنوان: بهترین سرویس ملحفه از کجا بخرم؟

شما میتوانید جهت بررسی و خرید سرویس های ملحفه یک نفره یا دونفره در وبسایت چیداری، با رجوع به دسته‌ی سرویس ملحفه از تنوع بالای موجود در چیداری بازدید و اقدام به ثبت سفارش نمایید.

چیداری با هدف حذف واسطه‌ها، اقدام به تولید و عرضه‌ی دسته اول محصولات کالای‌خواب مینماید و آنرا بدون هیچ کم و کاستی بدست مشتریان میرساند.

بالش یا بالشت؟ مسئله این است

بالش چیداری3985

چرا بالش و روبالشی مهم است؟

اگر بگوییم کیفیت خواب و میزان راحتی در طول شب مستقیما به انتخاب بالش مناسب بستگی دارد، گزاف نیست. بروز دردهایی از جمله آرتروز و دیسک گردن و حتی کمردرد به دلیل عدم استفاده از بالش استاندارد هنگام خواب است. پس اگر کیفیت خواب و پیشگیری از مشکلات مربوط به درد مفاصل برایتان مهم است همین حالا اقدام به تعویض بالش، متناسب با سر و گردن خود کنید.

همچنین برای جلوگیری از نفوذ باکتری، آکنه و لکه های مختلف بر روی بالش و عدم نیاز به تعویض زود هنگام بالش تان، استفاده از روبالشی امری ضروری است. شستشو و تعویض مداوم بالش کاری هزینه‌بر است اما روبالشی را میتوان به راحتی تعویض و یا شستشو نمود.

 انواع بالش موجود برای خوابیدن

در گذشته ما بالشی جز بالشت‌های پر شده توسط مادربزرگ‌ها پیدا نمیکردیم. بالش هایی که اغلب از سر و گردن به خوبی حمایت نمیکردند و هنگام بیدار شدن درد عجیبی را در ناحیه سر و گردن حس میکردیم. اما امروزه باتوجه به ضرورت استفاده از بالش متناسب با نیاز هر شخص برای استراحت، بالش‌های متنوعی در بازار کالای خواب طراحی و تولید میشود. حتی میتوان گفت در این حوزه تخصص و فناوری هم وارد شده و ما میتوانیم بالش های طبی و هوشمند را در بازار تهیه نماییم.

بالش از نظر کاربردی به انواع بالش طبی، بالش گردنی، بالش مسافرتی و بالش بارداری تقسیم بندی میشود. اما از نظر جنس بالش را میتوان به دسته های بالش الیاف میکروژل، بالش پر، بالش هتلی، بالش فوم، بالش گیاهی و… تقسیم کرد.

 راهنمای خرید و قیمت بالش

برای اینکه بتوانید انتخابی مناسب جهت خرید بالش موردنیاز تان داشته باشید، توجه به چند عامل از جمله:

  • جنس الیاف داخل بالش
  • جنس رویه‌ی بالش
  • برند بالش
  • ارتفاع بالش
  • میزان نرمی و سفتی بالش

میبایست درنظر بگیرید تا به انتخابی درست برسید. سه مورد اول مستقیما در قیمت بالش و فروش بالش تاثیر دارد و دومورد آخر به علاوه‌ی موارد اول به میزان راحتی و استاندارد بودن بالش بستگی دارند.

بهترین بالش از کجا بخرم؟

چیداری با تولید و عرضه‌ی بالش های استاندارد طبی، دیواره‌ دار، تنفسی، میکروژل و اقتصادی میتواند به شما در خرید بالش‌های موردنیازتان کمک کند تا آنرا بدون واسطه و دردسر تهیه نمایید. کافی ست به قسمت بالش بروید و بالش مورد نیاز خود را انتخاب و تهیه نمایید.

تشک طبی بهتر است یا تشک سنتی و مهمان؟

بنر تشک مهمان

 تشک یا دشک؟

استفاده از تشک مناسب برای استراحت علاوه‌بر افزایش میزان راحتی، عایقی است میان بدن و سطح زمین چرا که جلوگیری میکند از نفوذ سرما و گرما به بدن. انتخاب تشک استاندارد به بهبود کیفیت خواب و جلوگیری از کمردرد یا دیسک کمر کمک میکند و تاثیر بسزایی در پیشگیری از آن دارد.

 انواع تشک برای استراحت کدام است؟

تشک یکی از آن اقلام کالای خواب است که انتخاب آن مستقیما به سلیقه شخصی افراد بستگی دارد. برخی از افراد به تشک‌های طبی-فنری علاقه دارند اما برخی دیگر خوابیدن روی همان تشک‌های سنتی و زمینی را همچون گذشته ترجیح میدهند و نسبت به آنها حس بهتری دارند. اما برای پذیرایی از مهمانان خصوصا تعداد بالا، بهترین گزینه تشک‌های مهمان میباشد. برای اینکه بتوانید در گردش های بیرون شهر و مسافرت‌های کوتاه طبیعت‌گردی، هنگام استراحت راحت باشید میتوانید تشک مسافرتی تهیه و استفاده نمایید.

 فرق تشک مهمان(مسافرتی) با تشک سنتی چیست؟

تشک‌های سنتی با الیاف میکروژل و یا پنبه‌ی حلاجی شده پُر میشوند اما تشک‌های مهمان و مسافرتی دارای لایه‌ای آکاردئونی هستند. اگر میخواهید روی سطحی نرم تر و با ارتفاع بیشتر استراحت کنید، تشک سنتی گزینه‌ی خوبی است. اما اگر حمل و نقل راحت‌تر برایتان اهمیت دارد تشک های مهمان و مسافرتی، گزینه‌ای ویژه هستند.

راهنمای خرید و قیمت تشک

از نظر اقتصادی و بودجه، تشک‌های طبی(فنری) هزینه بردار تر میباشند و این نکته را هم درنظر بگیرید که جابجایی و حمل آنها دشوار است. اگر میخواهید تشکی با حمل آسان و هزینه‌ای کمتر تهیه کنید، تشک های مهمان گزینه‌ای مناسب برای شما میباشد. اگر تمایل به خرید تشک متناسب با نیاز و میل شخصی دارید، تشک‌های سنتی میتواند متناسب با معیارهای شما از جهت ارتفاع، وزن، میزان نرمی و سفتی تنظیم و تهیه شوند.

 بهترین تشک را از کجا بخرم؟

چیداری با تولید و فروش تشک سنتی-زمینی و تشک‌های مهمان-مسافرتی و یا به صورت سفارشی از هرکدام، نیازهای شما را برای داشتن تشکی متناسب با سلیقه‌ی شخصی تان فراهم میسازد. شما میتوانید با مراجعه به بخش تشک زمینی اقدام به خرید آنها نمایید.